FAQ

FAQ

O HACKYEAH

To największy stacjonarny hackathon w Europie! Spotykamy się stacjonarnie w Tauron Arenie w Krakowie, aby pracować nad zadaniami od naszych Partnerów oraz Zadaniami Otwartymi zaproponowanymi przez organizatorów.

4-5 PAŹDZIERNIKA 2025! Gdzie? To samo miejsce, ta sama wspaniała atmosfera! Czekamy na Ciebie w Tauron Arenie w Krakowie! Będzie niesamowicie!

Szukamy programistów – od backendowych mistrzów, przez frontendowych magików, po full-stackowych ninja. Ale najlepsze zespoły to różnorodne zespoły! Designerzy UX/UI, testerzy i inne kreatywne umysły są mile widziane, by wspólnie przekuć pomysły w rzeczywistość. Możesz dołączyć sam lub z zespołem. I pamiętaj - HackYeah polega na hackowaniu!

Jest tylko jedno wymaganie: wszyscy uczestnicy muszą mieć ukończone 18 lat.

  1. Zarezerwuj swoje miejsce tutaj
  2. Śledź tutaj zapowiedzi zadań i wybierz to, które chcesz rozwiązać.
  3. Zbierz drużynę i przyjdź 4 października 2025 do Tauron Areny w Krakowie. Nie masz drużyny? Nie martw się, sprawdź sekcję „Zespoły” poniżej.
  4. Sprawdź szczegóły swojego zadania, przeczytaj regulamin i... rozpocznij pracę! Masz 24 godziny.

Jeżeli nie wiesz, co zrobić – po prostu skontaktuj się z naszymi mentorami i poproś o poradę!

  1. Po ukończeniu projektu prześlij go na platformę wymienioną w zasadach zadania.
  2. Jeśli czujesz, że Twój projekt może wygrać, przygotuj prezentację, w której przedstawisz swój pomysł Jury.
  3. Poczekaj na ogłoszenie finalistów i… zdobądź wieczną sławę i miłą nagrodę!

  • Zadania podczas HackYeah będą dla Ciebie wyzwaniem pod każdym względem. To świetna przestrzeń do budowania więzi i rozwoju zespołu.
  • W naszym wydarzeniu wezmą udział znakomici eksperci z różnych dziedzin. Będziesz mieć okazję spotkać specjalistów IT, prezesów dużych firm i specjalistów z organizacji pozarządowych.
  • HackYeah to idealne miejsce do networkingu, niezależnie od tego, czy szukasz pracy, pracownika czy możliwości partnerstwa.
  • Nagrody są wysokie.

Jasne! Organizatorzy wydarzenia i uczestnicy będą komunikować się także po polsku, więc nie musisz się martwić.

Pamiętaj tylko, że prezentacja Twojego projektu (w niektórych przypadkach) będzie musiała zostać wygłoszona po angielsku. Koniecznie sprawdź zasady, jakie ustalił organizator danego zadania i, w razie potrzeby, upewnij się, że co najmniej jeden członek Twojego zespołu mówi po angielsku!



BILETY

W tym roku przygotowaliśmy kilka rodzajów biletów:

  • Za darmo przy udzieleniu zgód marketingowych
  • Wspierający cele charytatywne (29 zł)
  • Wspierający cele charytatywne + T-Shirt/bluza/oba

Każdy bilet obejmuje:
- wstęp na hackathon i konferencję (bilet na dwa dni) 🎤
- całodzienną przerwę kawową ☕
- zaświadczenie o uczestnictwie (dla osób, które o to poproszą) 📜
- możliwość rozmowy z najlepszymi w branży prelegentami 🗣️
- kontakt z przedstawicielami firm/networking 👥
- gorącą atmosferę 🔥

Cały dochód ze sprzedaży biletów zostanie przekazany Serdecznej Fundacji Hearty.

Bilety dostępne są tutaj.



ZESPOŁY

Zespół powinien składać się z od 1 do 6 osób, więc możesz wybrać się jako samotny wilk lub zabrać ze sobą znajomych!

Nie musisz zgłaszać składu swojej drużyny przed wydarzeniem, chyba że w regulaminie konkretnego zadania określono inaczej.

Przeczytaj wymagania zadania, nad którym chcesz pracować, jeśli się z nimi zgadzasz, kontynuuj. Jeśli się zgubiła/eś lub nie wiesz, co robić, skontaktuj się z naszymi mentorami za pośrednictwem naszych kanałów Discord i poproś o poradę!

Nie ma z tym problemu! Możesz działać samodzielnie, ale…

Jeśli chcesz utworzyć zespół, możesz znaleźć jego członków na kilka sposobów:

  • Zarejestruj się na naszym Discordzie, gdzie znajduje się specjalny kanał dla uczestników, którzy chcą dołączyć lub utworzyć nowy zespół.
  • Porozmawiaj z przyjaciółmi lub znajomymi z uczelni! Opowiedz im o HackYeah, jesteśmy pewni, że zechcą dołączyć!
  • Możesz znaleźć swój zespół na miejscu - zaraz po ogłoszeniu szczegółów zadań w strefie Chillout ruszy ruszy teambuilding, gdzie możesz stworzyć swój zespół.

Tak! Upewnij się tylko, że lider zespołu wspomniał o Tobie podczas przesyłania projektu.

Jasne, możesz zmieniać drużynę tyle razy, ile chcesz. Pamiętaj tylko, żeby być na liście członków zespołu w momencie składania projektu. Jest to ostateczna deklaracja składu zespołu.

Może to zrobić tylko lider zespołu. Edycja jest możliwa tak długo, jak system jest otwarty - podczas wgrywania projektu na Challenge Rocket.
Podczas dodawania członków zespołu należy pamiętać o wpisaniu imienia, nazwiska i adresu e-mail.

Lider zespołu deklaruje nazwę zespołu podczas przesyłania projektu - wcześniej możesz zmieniać nazwę dowolną liczbę razy 🙂

Pamiętaj! Po przesłaniu projektu możesz edytować projekt (tj. nazwę projektu, członków, załączniki), ale nie nazwę zespołu!



ZADANIA

Mamy dwie kategorie: Zadania otwarte i Zadania Partnerów.

W Zadaniach Otwartych kierunek, w którym pójdziesz, zależy wyłącznie od Ciebie! Nie podajemy zbyt wielu szczegółów na temat zadań, sam musisz zdecydować, jak je rozumiesz i jak chcesz je interpretować. Pula nagród za każde Zadanie Otwarte wynosi 5 000 zł.

Zadania Partnerów są bardziej szczegółowe. Zanim zaczniesz szukać rozwiązania, zapoznaj się z regulaminem danego zadania. Wszystkie mają specjalne wymagania, więc koniecznie sprawdź je przed rozpoczęciem pracy (tutaj). Każde z zadań partnerskich ma własną pulę nagród.

Zachęcamy do porozmawiania z naszymi mentorami i partnerami na naszych kanałach Discord i poproszenia ich o radę. Co powiesz na zorganizowanie burzy mózgów z innymi uczestnikami HackYeah?

Każde z zadań będzie miało osobne zasady dotyczące oceny.

W przypadku Zadań Otwartych sędziowie będą oceniać według następujących kryteriów:

  • Pomysł i innowacyjność - 30%
  • Związek z kategorią - 20%
  • Praktyczne zastosowanie / użyteczność - 20%
  • Design / aspekt wizualny - 20%
  • Kompletność i wartość wdrożeniowa - 10%

W przypadku zadań Partnerów prosimy o zapoznanie się z warunkami danego zadania.

Jasne! Nie ma żadnych ograniczeń – Twój zespół może rozwiązać dowolną liczbę zadań. Pamiętaj - możesz zgłosić tylko jeden projekt w danej kategorii.

Każde zadanie ma indywidualne wymagania i specyfikację, dlatego naprawdę ciężko jest stworzyć „jeden projekt, który będzie odpowiadał wszystkim”. Trzeba też pamiętać o prawach autorskich, gdyż niektóre zadania będą wymagały przeniesienia praw autorskich (zwycięzcy) i nie da się tego zrobić w ramach dwóch różnych zadań. Dlatego, o ile jest to technicznie możliwe, zdecydowanie odradzamy zgłaszanie jednego projektu do więcej niż jednej kategorii.

Prześlij swój projekt na platformę wymaganą dla każdego zadania. Większość zadań należy wgrać do Challenge Rocket, jednak każdy Partner może wybrać własną platformę. Sprawdź opisy zadań, aby dowiedzieć się, gdzie przesłać swój projekt.

Skończyłeś wcześniej?

  • Jeśli czujesz, że Twoje zadanie może wygrać, zacznij myśleć o prezentacji.
  • Rozpocznij kolejne zadanie! Nie ma ograniczeń co do tego, ile możesz spełnić!
  • Zmęczenie sprawia, że nie masz ochoty na nic? Zrelaksuj się trochę, odwiedź stoiska partnerów, poznaj więcej ludzi!

Nie, jeśli nie podoba Ci się to, co wymyślił_ś, nie musisz nic wysyłać. Mimo to nadal zachęcamy Cię do spróbowania, bo być może sędziowie dostrzegą w tym coś, czego Ty nie widzisz!

To zależy od zadania.

Niektóre Zadania Partnerów mogą wymagać przeniesienia praw po przyjęciu nagrody. Aby upewnić się, jakie zasady obowiązują w Twoim zadaniu, sprawdź jego zasady. Link do regulaminu znajdziesz obok opisu zadania.

Należy wgrać go na platformę określoną w warunkach zadania. Każde z Zadań może mieć inny regulamin, dlatego sprawdź zasady tutaj.
Pamiętaj, że musisz utworzyć konto Discord przed przesłaniem projektu.

Termin to termin. Nie da się tego zmienić ani ominąć, więc lepiej upewnij się, że wszystko będzie gotowe kilka minut wcześniej, żeby nie przegapić godziny zero!

Możesz przesłać na ChallengeRocket projekt, który nie jest jeszcze ukończony, i zmieniać go później – dzięki temu nie przegapisz terminu.

Jeśli uda ci się dotrzeć do finału, to tak. Z każdego zadania jury wybiera najlepsze zespoły i zaprasza je do zaprezentowania po kolei swoich pomysłów.

Pamiętaj, że przed jury występuje tylko jeden członek zespołu.

Gdy jury wybierze listę drużyn, które zakwalifikowały się do finału, ogłosimy to na naszym Discordzie.

Wszyscy uczestnicy otrzymują szczegółowe informacje na temat wszystkich zadań dopiero na początku wydarzenia. Jeśli chcesz skorzystać z wcześniej ukończonych lub zewnętrznych zasobów, narzędzi, repozytoriów itp., musisz je rzetelnie zacytować lub wymienić, że użył_ś ich w swojej prezentacji, kodzie itp.

Możesz skorzystać z ogólnodostępnych zasobów zewnętrznych – zarówno płatnych, jak i bezpłatnych. Pamiętaj, aby rzetelnie to wskazać w swoim zgłoszeniu.

Pamiętaj, że korzystanie z płatnego zasobu nie zapewni Ci przewagi podczas oceny.



WGRYWANIE ZADANIA

Termin upływa w niedzielę o godzinie 12:00. I NIE MA, ŻE BOLI! Ale… nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę, platforma jest solidna, ale wyobraź sobie, że wiele osób będzie próbowało załadować swoje rozwiązania na raz… Może to doprowadzić do przypadkowego ataku DDOS.

Pamiętaj, żeby założyć konto na Discordzie przed wgraniem projektu (wymagamy podania Twojego ID na Discordzie).

Przygotuj krótki plik PDF, możesz go przygotować w PowerPoint, Keynote lub innym programie. Użyj dowolnych mockupów, zrzutów ekranu, które posiadasz, opisz swój pomysł zwięźle, ale uwzględnij wszystkie istotne szczegóły, które uważasz za ważne. Niech to będzie internetowa prezentacja twojego projektu.

Powinna to być krótka, zwięzła prezentacja (bardziej 3 akapity niż 3 strony). Powiedz jurorom, jaki problem rozwiązujesz, jak planujesz to zrobić i jak ma działać projekt. Nie opowiadaj całej historii świata, ponieważ nie będą mieli czasu, aby to wszystko przeczytać.

Prosimy, przygotuj projekt w języku angielskim! Część jurorów nie mówi po polsku, więc nie będą mogli ocenić Twojego projektu. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy partner zadania preferuje język polski – sprawdź szczegóły na podstronie zadania.

Umieść wszystko w jednym repozytorium, które można sprawdzić online (GitHub, Bitbucket, Gitlab itp.), jeśli Twój kod składa się z kilku modułów (API, web, mobile) możesz umieścić je w oddzielnych folderach.

Upewnij się, że zezwalasz sędziom na dostęp do repozytorium. Ustawienia Twojego repozytorium powinny umożliwić nam sprawdzenie zawartości.

Dodaj wszystko, co pozwoli jury zobaczyć pełny obraz Twojego projektu, np. makiety, symulacje, szkice, prototypy, zrzuty ekranu itp.

Lider zespołu powinien:

  • Zarejestrować się [create A CANDIDATE ACCOUNT] i zalogować się na https://challengerocket.com/
  • Dołączyć do HackYeah 2025 [TAKE THE CHALLENGE]
  • Utworzyć zespół, wpisując nazwę zespołu i adresy e-mail członków zespołu w formularzu

UWAGA: Podaj przemyślaną nazwę zespołu (nie można jej edytować)

  • Kliknąć [ADD YOUR PROJECT] i wypełnić formularz zgłoszeniowy

UWAGA: W polu „Opis projektu” wpisz imiona, nazwiska i adresy e-mail wszystkich członków zespołu. Możesz edytować swój projekt do upływu terminu.

Podstawowe informacje
Kategoria [OBOWIĄZKOWE]:
Wybierz zadanie, do którego chcesz zgłosić swój projekt

Tytuł projektu [OBOWIĄZKOWY]:
- Po angielsku
- Maks. 5 słów

Opis Projektu
Opis [OBOWIĄZKOWY]:
W tym polu wpisz opis swojego projektu (w języku angielskim, nie więcej niż 500 słów).
W tym miejscu należy również wpisać imiona, nazwiska i adresy e-mail członków zespołu.

Pliki i linki zewnętrzne
Galeria zdjęć [OBOWIĄZKOWE]:
Możesz przesłać zrzuty ekranu, prototyp interfejsu itp. Aby zgłosić projekt, musisz przesłać co najmniej jedno zdjęcie

Prezentacja [OBOWIĄZKOWA]:
- Po angielsku
- W formacie PDF lub PDF + PPTX (PowerPoint)
- Nie więcej niż 10 slajdów

Adres URL filmu [OPCJONALNIE]:
- Albo film przedstawiający Twój projekt, albo nagranie członka zespołu wyjaśniającego projekt
- Nie dłuższy niż 60 sekund
- Po angielsku

Link do wersji demonstracyjnej [OPCJONALNIE]:
Pamiętaj o podaniu danych logowania

Adres URL repozytorium [OPCJONALNIE]:
- Wszystko w jednym repozytorium (jeśli Twój projekt ma różne moduły, umieść je w osobnych folderach)
- Możliwość obejrzenia online

Prosimy przeczytaj zasady zadań, które Cię interesują, ponieważ partner zadania może wymagać niektórych rzeczy wymienionych powyżej (np. opcjonalnego adresu URL repozytorium) jako obowiązkowych.

Nie bój się zadawać pytań organizatorom na naszych kanałach Discord i w Punkcie informacyjnym na miejscu. To przestrzeń, w której np. zdradzimy Ci wszystkie tajniki Challengerocket. Z przyjemnością Ci pomożemy 🙂



MENTORZY

Mentor to specjalista w określonej dziedzinie, którego zadaniem podczas hackathonu jest wsparcie uczestnika w pracy nad projektem poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem oraz zachęcanie uczestników do dyskusji. Mentorami mogą być przedstawiciele partnera, który jest autorem zadania lub całkowicie niezależni specjaliści.

W praktyce mentor odpowiada na pytania zadawane przez uczestnika, które mogą sięgać od pytań ściśle technicznych, związanych np. z językiem programowania, przez merytoryczne, związane z danymi publikowanymi przez partnera czy aktualnością proponowanych rozwiązań, po ogólne, nieformalne pytania, takie jak: „czy to w ogóle ma sens?” lub związane z prezentacją samego pomysłu.

Wsparcie mentora polega na pomocy uczestnikowi w dopracowaniu pomysłu, a gdy uczestnik się zagubi lub „utknie” – naprowadzeniu go na właściwą drogę.

Wsparcie mentorów doceniane jest także podczas budowania zespołu. Mając szerszą perspektywę, mentorzy często mogą pomóc uczestnikom łączyć się w zespoły wyposażone w odpowiednie umiejętności i wiedzę.

To proste! Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Wskaż swoje obszary specjalizacji i mocne strony. Opisz, w jaki sposób możesz być mentorem dla naszych uczestników. Daj nam o sobie znać!

Mentorzy zawsze mają specjalne miejsce podczas hackathonu. W Tauron Arenie Kraków możesz spotkać mentorów na poziomie 0, w miejscu oznaczonym "Mentors Village" 🙂

Oprócz tego pamiętaj, że mentorzy są na Discordzie. Możesz zadawać pytania na kanale konkretnego zadania lub wysłać im bezpośrednią wiadomość. Mentorzy mają przedrostek „MENTOR |” w wyświetlanej nazwie i są oznaczeni zieloną rangą „Mentor”.

Nie wymagamy znajomości języka na poziomie potwierdzonym certyfikatem.Pamiętaj jednak, że wśród uczestników HackYeah znajdują się osoby różnych narodowości i ich odsetek z roku na rok rośnie.

Może się zdarzyć, że zada Ci pytanie anglojęzyczny uczestnik - najważniejsze to umieć się z nim porozumieć 🙂



KONFERENCJA

Konferencja odbędzie się w sobotę (4 października) po południu w Tauron Arenie Kraków. Sale wykładowe będą zlokalizowane na poziomie B. Przygotujemy oznaczenia, abyś nie przegapił!

Skupiamy się na tematach ZADAŃ OTWARTYCH: Biohacking, Defence i Travel. Ale to nie wszystko - tradycyjnie nasi eksperci i partnerzy zapewnią również wykłady techniczne.

Nie nagrywamy wykładów, więc pamiętaj, aby sprawdzić agendę, wybrać swoje ulubione wykłady i być tam z nami na żywo!

Wyślij swoją propozycję za pomocą formularza zgłoszeniowego:
https://hackyeah.pl/pl/zostan-prelegentem/

Termin zgłoszeń upływa 31 sierpnia!



Jeśli masz więcej pytań, skontaktuj się z nami na Facebooku, Twitterze, DISCORD lub wyślij e-mail do odpowiedniego członka personelu w sekcji kontaktowej na naszej stronie internetowej!