FAQ

FAQ

O HACKYEAH

To największy stacjonarny hackaton w Europie! Spotykamy się stacjonarnie w Tauron Arenie w Krakowie, aby pracować nad zadaniami od naszych Partnerów oraz Zadaniami Otwartymi zaproponowanymi przez organizatorów.

28 - 29 WRZEŚNIA 2024! Gdzie? To samo miejsce, ta sama wspaniała atmosfera! Czekamy na Ciebie w Tauron Arenie w Krakowie! Będzie niesamowicie!

Wierzymy, że HackYeah jest dla każdego.

  • Nie wiesz nic o programowaniu? Zapraszamy!
  • Jesteś studentem? Dołącz do nas!
  • Jeśli jesteś specjalistą w swojej branży – MUSISZ tu być!
  • Nieważne, czy jesteś na poziomie podstawowym, średnim, seniorskim czy masz tytuł gwiazdy IT. Zapraszamy wszystkich!

Zapraszamy miłośników kreatywnego myślenia, rozwiązywania problemów, planowania, wdrażania pomysłów, przewodzenia, a także VR, AR, AI, IoT, Data Mining, Gamedev, Product Dev, Mobile oraz specjalistów w językach programowania: Java, C/ C++, C#, .Net, Scala, Swift, Objective C, JavaScript, PHP, Python, Ruby, HTML5, SQL…

Jedyne co musisz mieć to chęć tworzenia i zapał do pracy nad rozwiązaniem. Oczywiście możesz być programistą, UXerem, grafikiem lub programistą, ale NIE MUSISZ nim być! Każdy jest mile widziany na HackYeah!

  1. Zarezerwuj swoje miejsce tutaj
  2. Śledź tutaj zapowiedzi zadań i wybierz to, które chcesz rozwiązać.
  3. Zbierz drużynę i przyjdź 28 września 2024 do Tauron Areny w Krakowie. Nie masz drużyny? Nie martw się, sprawdź sekcję „Zespoły” poniżej.
  4. Sprawdź szczegóły swojego zadania, przeczytaj regulamin i... rozpocznij pracę! Masz 24 godziny.

Jeżeli nie wiesz co zrobić – po prostu skontaktuj się z naszymi mentorami i poproś o poradę!

  1. Po ukończeniu projektu prześlij go na platformę wymienioną w zasadach zadania.
  2. Jeśli czujesz, że Twój projekt może wygrać, przygotuj prezentację, w której przedstawisz swój pomysł Jury.
  3. Poczekaj na ogłoszenie finalistów i… zdobądź wieczną sławę i miłą nagrodę!

  • Zadania podczas HackYeah będą dla Ciebie wyzwaniem pod każdym względem. To świetna przestrzeń do budowania więzi i rozwoju zespołu.
  • W naszym wydarzeniu wezmą udział znakomici eksperci z różnych dziedzin. Będziesz miał okazję spotkać specjalistów IT, prezesów dużych firm i specjalistów z organizacji pozarządowych.
  • HackYeah będzie idealnym miejscem do networkingu, niezależnie od tego, czy szukasz pracy, pracownika czy możliwości partnerstwa.
  • Nagrody są srogie.

Jasne! Organizatorzy wydarzenia i uczestnicy będą komunikować się także po polsku, więc nie musisz się martwić.

Pamiętaj tylko, że prezentacja Twojego projektu (w niektórych przypadkach) będzie musiała zostać wygłoszona po angielsku. Koniecznie sprawdź zasady, jakie ustalił organizator danego zadania i, w razie potrzeby, upewnij się, że co najmniej jeden członek Twojego zespołu mówi po angielsku!



BILETY

W tym roku można zarejestrować się za 29 zł.

Jest tylko jeden rodzaj biletu, który obejmuje:

- dostęp do przestrzeni hackathonowej i konferencyjnej (bilet na dwa dni) 🎤
- całodzienna przerwa kawowa ☕
- zaświadczenie o uczestnictwie (dla osób, które o to poproszą) 📜
- możliwość rozmowy z najlepszymi w branży prelegentami 🗣️
- kontakt z przedstawicielami firm/networking 👥
- gorącą atmosferę 🔥

Cały dochód ze sprzedaży biletów zostanie przekazany wybranemu Domowi Dziecka w województwie małopolskim na zakup nowoczesnego sprzętu elektronicznego. Osobiście zajmiemy się zakupem i dostawą.

Bilety dostępne są tutaj.



ZESPOŁY

Zespół powinien składać się z od 1 do 6 osób, więc możesz wybrać się jako samotny wilk lub zabrac ze sobą znajomych!

Nie musisz zgłaszać składu swojej drużyny przed wydarzeniem, chyba że w regulaminie konkretnego zadania określono inaczej.

Przeczytaj wymagania zadania, nad którym chcesz pracować, jeśli się z nimi zgadzasz, kontynuuj. Jeśli się zgubiłeś lub nie wiesz, co robić, skontaktuj się z naszymi mentorami za pośrednictwem naszych kanałów Discord i poproś o poradę!

Nie ma z tym problemu! Możesz działać sam, ale…

Jeśli chcesz utworzyć zespół, możesz znaleźć jego członków na kilka sposobów:

  • zarejestruj się na naszym Discordzie, gdzie znajduje się specjalny kanał dla uczestników, którzy chcą dołączyć lub utworzyć nowy zespół
  • porozmawiaj z przyjaciółmilub znajomymi z uczelni! Opowiedz im o HackYeah, jesteśmy pewni, że zechcą dołączyć!
  • możesz znaleźć swój zespół na miejscu - zaraz po ogłoszeniu szczegółów zadań ruszy strefa teambuldingu, gdzie spotkaja się uczestnicy HackYeah, którzy nie mają jeszcze swojej drużyny.

Tak! Upewnij się tylko, że lider zespołu wspomniał o Tobie podczas przesyłania projektu.

Jasne, możesz zmieniać drużynę tyle razy, ile chcesz. Pamiętaj tylko, żeby być wymienionym jako członek zespołu, w momencie składania projektu. Jest to ostateczna deklaracja składu zespołu.

Tak! Twój lider zespołu dodaje członków ekipy podczas przesyłania projektu – wystarczy, że wpisze ich imiona, nazwiska i adresy e-mail. Następnie, o ile system jest jeszcze otwarty, lider zespołu może edytować członków załogi, co oznacza, że może także dodać nowego członka. Mogą to zrobić tylko liderzy zespołów.

Tak! Dopóki system do zgłaszania projektów jest otwarty, lider zespołu może edytować członków załogi, co oznacza, że może też kogoś usunąć. Mogą to zrobić tylko liderzy zespołów.

Lider zespołu deklaruje nazwę zespołu podczas przesyłania projektu - wcześniej możesz zmieniać nazwę dowolną liczbę razy 🙂

Pamiętaj! Po przesłaniu projektu możesz edytować projekt (tj. nazwę projektu, członków, załączniki), ale nie nazwę zespołu!



ZADANIA

Mamy dwie kategorie: Zadania Otwarte i Zadania Partnerów.

W Zadaniach Otwartych kierunek, w którym pójdziesz, zależy wyłącznie od Ciebie! Nie podajemy zbyt wielu szczegółów na temat zadań, sam musisz zdecydować, jak je rozumiesz i jak chcesz je interpretować. Pula nagród za każde Zadanie Otwarte wynosi 18 000 zł.

Zadania Partnerów są bardziej szczegółowe. Zanim zaczniesz szukać rozwiąznia, zapoznaj się z regulaminem danego zadania. Wszystkie mają specjalne wymagania, więc koniecznie sprawdź je  przed rozpoczęciem pracy (tutaj).

Zachęcamy do porozmawiania z naszymi mentorami i partnerami na naszych kanałach Discord i poproszenia ich o radę. Co powiesz na zorganizowanie burzy mózgów z innymi uczestnikami HackYeah?

Każde z zadań będzie miało osobne zasady dotyczące oceny. 

W przypadku Zadań Otwartych sędziowie będą oceniać według następujących kryteriów:

  • Pomysł i innowacyjność - 30%
  • Związek z kategorią - 20%
  • Praktyczne zastosowanie / użyteczność - 20%
  • Design / aspekt wizualny  - 20%
  • Kompletność i wartość wdrożeniowa - 10%

W przypadku zadań Partnerów prosimy o zapoznanie się z warunkami danego zadania.

Nagrody w ramach każdego zadania są wymienione w sekcji Zadania i Nagrody.

Jasne! Nie ma żadnych ograniczeń – Twój zespół może rozwiązać dowolną liczbę zadań. Pamiętaj - możesz zgłosić tylko jeden projekt w danej kategorii.

Każde zadanie ma indywidualne wymagania i specyfikację, dlatego naprawdę ciężko jest stworzyć „jeden projekt, który będzie odpowiadał wszystkim”. Trzeba też pamiętać o prawach autorskich, gdyż niektóre zadania będą wymagały przeniesienia praw autorskich (zwycięzcy) i nie da się tego zrobić w ramach dwóch różnych zadań. Dlatego, o ile jest to technicznie możliwe, zdecydowanie odradzamy zgłaszanie jednego projektu do więcej niż jednej kategorii.

Zadanie wybierasz podczas zgłaszania projektu w polu „Kategoria”, dzięki czemu nie musisz wcześniej nigdzie klikać.

Prześlij swój projekt na platformę wymaganą dla każdego zadania. Większość zadań należy wgrać do Challenge Rocket, jednak każdy Partner może wybrać własną platformę. Sprawdź opisy zadań, aby dowiedzieć się, gdzie przesłać swój projekt.

Skończyłeś wcześniej?

  • Jeśli czujesz, że Twoje zadanie może wygrać, zacznij myśleć o prezentacji.
  • Rozpocznij kolejne zadanie! Nie ma ograniczeń co do tego, ile możesz spełnić!
  • Jesteś zmęczony i nie masz ochoty na nic? Zrelaksuj się trochę, odwiedź stoiska partnerów, poznaj więcej ludzi!

Nie, jeśli nie podoba Ci się to, co wymyśliłeś, przesłanie nie jest obowiązkowe. Mimo to nadal zachęcamy Cię do spróbowania, bo być może sędziowie dostrzegą w tym coś, czego Ty nie widzisz!

To zależy od zadania.

Niektóre Zadania Partnerów mogą wymagać przeniesienia praw po przyjęciu nagrody. Aby upewnić się, jakie regulacje obowiązują w Twoim zadaniu, sprawdź jego zasady. Link do regulaminu znajdziesz obok opisu zadania.

Należy wgrać go na platformę wymaganą warunkami zadania. Każde z Zadań może mieć inny regulamin, dlatego sprawdź regulamin w zakładce Zadania i Nagrody.

Termin to termin. Nie da się tego zmienić ani ominąć, więc lepiej upewnij się, że wszystko będzie gotowe kilka minut wcześniej, żeby nie przegapić godziny zero!
Możesz przesłać na ChallengeRocket projekt, który nie jest jeszcze ukończony, i zmieniać go później – dzięki temu nie przegapisz terminu.

Jeśli uda ci się dotrzeć do finału, to tak. Z każdego zadania jury wybiera najlepsze zespoły i zaprasza je do zaprezentowania po kolei swoich pomysłów. Pamiętaj, że przed jury występuje tylko jeden członek zespołu

Gdy jury wybierze listę drużyn, które zakwalifikowały się do finału, ogłosimy to na naszym Discordzie.

Wszyscy uczestnicy otrzymują szczegółowe informacje na temat wszystkich zadań dopiero na początku wydarzenia. Jeśli chcesz skorzystać z wcześniej ukończonych lub zewnętrznych zasobów, narzędzi, repozytoriów itp., musisz je rzetelnie zacytować lub wymienić, że użył_ś je w swojej prezentacji, kodzie itp.

Możesz skorzystać z ogólnodostępnych zasobów zewnętrznych – zarówno płatnych, jak i bezpłatnych. Pamiętaj, aby rzetelnie to wskazać w swoim zgłoszeniu.

Pamiętaj, że korzystanie z płatnego zasobu nie zapewni Ci przewagi podczas oceny.



WGRYWANIE ROZWIĄZANIA

Termin upływa w niedzielę o godzinie 12:00. I NIE MA, ŻE BOLI! Ale… nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę, platforma jest solidna, ale wyobraź sobie, że wiele osób będzie próbowało załadować swoje rozwiązania na raz… Może to doprowadzić do przypadkowego ataku DDOS.

Przygotuj ją w dowolnym programie, ale upewnij się, że można ją wyświetlić w dowolnej przeglądarce lub zapisać w formacie PDF.

Nie wszyscy sędziowie będą mieli program PowerPoint, Keynote lub inny, którego używasz, ale na pewno otworzą plik PDF lub przeglądarkę.

Przygotuj krótki plik PDF, możesz go przygotować w PowerPoint, Keynote lub innym programie. Użyj dowolnych mockupów, zrzutów ekranu, które posiadasz, opisz swój pomysł zwięźle, ale uwzględnij wszystkie istotne szczegóły, które uważasz za ważne. Niech to będzie internetowa prezentacja twojego projektu.

Powinna to być krótka, zwięzła prezentacja (bardziej 3 akapity niż 3 strony). Powiedz jurorom, jaki problem rozwiązujesz, jak planujesz to zrobić i jak ma działać projekt. Nie opowiadaj całej historii świata, ponieważ nie będą mieli czasu, aby to wszystko przeczytać.

Proszę, przygotuj projekt w języku angielskim! Część jurorów nie mówi po polsku, więc nie będą mogli ocenić Twojego projektu. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy partner zadania preferuje język polski – sprawdź szczegóły na podstronie zadania.

Umieść wszystko w jednym repozytorium, które można sprawdzić online (GitHub, Bitbucket, Gitlab itp.), jeśli Twój kod składa się z kilku modułów (API, web, mobile) możesz umieścić je w oddzielnych folderach.

Upewnij się, że zezwalasz sędziom na dostęp do repozytorium. Ustawienia Twojego repozytorium powinny umożliwić nam sprawdzenie zawartości.

Dodaj wszystko, co pozwoli jury zobaczyć pełny obraz Twojego projektu, np. makiety, symulacje, szkice, prototypy, zrzuty ekranu itp.

W większości przypadków – tak.
Prosimy jednak o zapoznanie się z regulaminami zadań, które Cię interesują, ponieważ partner zadania może wybrać inny sposób zgłoszenia projektu.
Każde z Zadań może mieć inny regulamin, dlatego sprawdź regulamin w zakładce zadania na stronie.

Lider zespołu powinien:

  1. Zarejestrować się [create A CANDIDATE ACCOUNT] i zalogować się na challengerocket.pl
  2. Dołączyć do HackYeah 2024 [TAKE THE CHALLENGE]
  3. Utworzyć zespół, wpisując nazwę zespołu i adresy e-mail członków zespołu w formularzu
    UWAGA: Podaj przemyślaną nazwę zespołu (nie można jej edytować)
  4. Kliknać [ADD YOUR PROJECT] i wypełnić formularz zgłoszeniowy
    UWAGA: W polu „Opis projektu” wpisz imiona, nazwiska i adresy e-mail wszystkich członków zespołu. Możesz edytować swój projekt do upływu terminu.

Podstawowe informacje

Kategoria [OBOWIĄZKOWE]:
Wybierz zadanie, do którego chcesz zgłosić swój projekt

Tytuł projektu [OBOWIĄZKOWY]:
Po angielsku
Nie więcej niż 5 słów

Opis Projektu

Opis [OBOWIĄZKOWY]:
W tym polu wpisz opis swojego projektu (w języku angielskim nie więcej niż 500 słów).
W tym miejscu należy również wpisać imiona, nazwiska i adresy e-mail członków zespołu.

 

Pliki i linki zewnętrzne

Galeria zdjęć [OBOWIĄZKOWE]:
Możesz przesłać zrzuty ekranu, prototyp interfejsu itp. Aby zgłosić projekt, musisz przesłać co najmniej jedno zdjęcie

Prezentacja [OBOWIĄZKOWA]:
Po angielsku
W formacie PDF lub PDF + PPTX (Power Point)
Nie więcej niż 10 slajdów

Adres URL filmu [OPCJONALNIE]:
Albo film przedstawiający Twój projekt, albo nagranie członka zespołu wyjaśniającego projekt
Nie dłużej niż 60 sekund
Po angielsku

Link do wersji demonstracyjnej [OPCJONALNIE]:
Pamiętaj o podaniu danych logowania

Adres URL repozytorium [OPCJONALNIE]:
Wszystko w jednym repozytorium (jeśli Twój projekt ma różne moduły, umieść je w osobnych folderach)
Możliwość obejrzenia online

Ale proszę przeczytaj zasady zadań, które Cię interesują, ponieważ partner zadania może wymagać niektórych rzeczy wymienionych powyżej (np. opcjonalnego adresu URL repozytorium) jako obowiązkowych.

Nie wahaj się zadawać pytań organizatorom na naszych kanałach Discord. To przestrzeń, w której przychodzimy ze wszystkimi odpowiedziami na temat Challenge Rocket. Z przyjemnością Ci pomożemy 🙂



MENTORZY

Mentor to specjalista w określonej dziedzinie, którego zadaniem podczas hackatonu jest wsparcie uczestnika w pracy nad projektem poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem oraz zachęcanie uczestników do dyskusji. Mentorami mogą być przedstawiciele partnera, który jest autorem zadania lub całkowicie niezależni specjaliści.

W praktyce mentor odpowiada na pytania zadawane przez uczestnika, które mogą sięgać od pytań ściśle technicznych, związanych np. z językiem programowania, przez merytoryczne, związane z danymi publikowanymi przez partnera czy aktualnością proponowanych rozwiązań, po ogólne, nieformalne pytania, takie jak: „czy to w ogóle ma sens?” lub związane z prezentacją samego pomysłu.

Wsparcie mentora polega na pomocy uczestnikowi w dopracowaniu pomysłu, a gdy uczestnik się zagubi lub „utknie” – naprowadzeniu go na właściwą drogę.

Wsparcie mentorów doceniane jest także podczas budowania zespołu. Mając szerszą perspektywę, mentorzy często mogą pomóc uczestnikom łączyć się w zespoły wyposażone w odpowiednie umiejętności i wiedzę.

To proste! Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy
Wskaż swoje obszary specjalizacji i mocne strony. Opisz, w jaki sposób możesz być mentorem dla naszych uczestników. Daj nam o sobie znać! 🙂

Mentorzy zawsze mają specjalne miejsce podczas hackatonu. W Tauron Arenie Kraków możesz spotkać mentora na poziomie 0, obok głównej strefy kodowania - będzie on oznaczony jako "Wioska Mentorów" 🙂

Oprócz powyższego, mentorów możesz znaleźć też na Discordzie. Możesz zadawać pytania na kanale konkretnego zadania lub wysłać im bezpośrednią wiadomość. Mentorzy mają przedrostek „MENTOR |” w wyświetlanej nazwie i są oznaczeni zieloną rolą „Mentor”.

Nie wymagamy znajomości języka na poziomie potwierdzonym certyfikatem. Trzeba jednak pamiętać, że wśród uczestników HackYeah znajdują się osoby różnych narodowości i ich odsetek z roku na rok rośnie.

Może się zdarzyć, że zada Ci pytanie anglojęzyczny uczestnik - najważniejsze to umieć się z nim porozumieć 🙂



KONFERENCJA

Konferencja odbędzie się w sobotę (28 września) po południu w Tauron Arenie Kraków. Sale wykładowe będą zlokalizowane na poziomie B. Przygotujemy oznaczenia, abyś nie przegapił!

Skupiamy się na tematach ZADAŃ OTWARTYCH: Artificial Intelligence, Cybersecurity, Education, Gamedev, Finance oraz ​Wellness & Activities.

Tradycyjnie nasi eksperci i partnerzy zapewnią również wykłady techniczne.

Nie będziemy nagrywać wykładów, więc pamiętaj, aby sprawdzić agendę, wybrać swoje ulubione wykłady i być tam z nami na żywo!

Wyślij swoją propozycję za pomocą formularza zgłoszeniowego: https://hackyeah.pl/become-a-speaker/

Termin zgłoszeń upływa 31 lipca!



justCTF

Organizatorem justCTF 2024 Teaser oraz justCTF 2024 Finals jest drużyna justCatTheFish

justCatTheFish to polska drużyna zajmująca się zawodami cybersecurity Capture The Flag (CTF), która powstała w 2017 roku. W 2023 roku zajęli oni 4-te miejsce w globalnym rankingu CTFtime. Członkowie tej drużyny biorą udział w zawodach CTF, publikują opisy rozwiązań zadań (write-upy), organizują własne konkursy, biorą udział w programach bug bounty (DrBrix, haqpl, gregxsunday) oraz reprezentują Polskę w zawodach Locked Shields i innych konkursach.

 

Więcej informacji:

justCTF 2024 Teaser:
* Data: 15 czerwca 2024, 10:00
* Forma: Online
* Czas trwania: 24 godziny
* Drużyny: Bez limitu osób
* Nagrody: Zwrot kosztów podróży na finały (oraz inne niespodzianki!)

justCTF 2024 Finals:
* Data: 28 września 2024, 12:00
* Forma: Otwarte finały, Tauron Arena Krakow
* Czas trwania: 24 godziny
* Drużyny: Maksymalnie 4 osoby
* Nagrody: Atrakcyjne nagrody pieniężne
* Dodatkowy ranking dla drużyn akademickich

Nie, justCTF 2024 Teaser odbywa się niezależnie od HackYeah.

Jeśli zakwalifikujesz się do justCTF 2024 Finals, automatycznie dostaniesz wejściówkę na HackYeah ponieważ finał odbędzie się w ramach HackYeah 28-29 września 2024 na Tauron Arena Kraków.

Konkurs justCTF 2024 Finals jest otwarty, zatem nie wymaga zakwalifikowania się w teaserze, żeby wziąć w nim udział. Będziecie natomiast potrzebować wejściówki na HackYeah.

 

justCTF 2024 Finals odbędzie się w ramach HackYeah w dniach 28-29 września 2024 roku w Tauron Arena Kraków.
Aby wziąć w nim udział, należy posiadać bilet na HackYeah. Podczas rejestracji należy wybrać bilet „PARTICIPANT-justCTF Finals”.

Więcej informacji: https://2024.justctf.team/



Jeśli masz więcej pytań, skontaktuj się z nami na Facebooku, Twitterze, DISCORD lub wyślij e-mail do odpowiedniego członka personelu w sekcji kontaktowej na naszej stronie internetowej!